2004 
media

in the press, web

 

 

 

 

 

marzec 2004r.
rockmagazyn.com Izabela Larisz
 
Zjawisko cz.3: Reportaż - polski underground

Polska scena muzyczna jest chora - nic odkrywczego, jej patologią jest roztrojenie jaźni rynku muzycznego. To już nie jest popularny podział na scenę komercyjną i podziemie, polska kultura muzyczna posiada trzecie dno. Co wspólnego z całą tą showbusinessową plątaniną ma jakiś nawiedzony Reportaż?
Gdyby przyjrzeć się uważnie rodzimej scenie muzycznej można zobaczyć obraz bez potrzeby zakładania trójwymiarowych okularów. Pierwsze dno polish showbusiness zajmuje muzyka tzw. Wielkiej Piątki - popkulturowego mariażu majorsów z kosztowną siłą roboczą "gwiazd", monopolisty z muzycznej krwi i kości. Obok, nieco niżej sytuuje się mało konkurencyjny poprock, który niby rynkowo istnieje, lecz w gruncie rzeczy bardziej niby. Trzecie i ostatnie dno - niezależnego rynku muzycznego, spowite mrokiem można już chyba tylko określać w kategoriach showbusinessowej partyzantki. W gruncie rzeczy nie chodzi o trójwymiarowość rodzimej popkultury, bo ta wpływa tylko korzystnie na różnorodność muzycznego rynku. Problemem jest nierówny dostęp do pełnoprawnej konkurencji tego, co niekomercyjne z tym, co jak najbardziej show i business wykluczywszy z tego wszystkiego pieniądz. Nie ekonomia wyłącznie kształtuje świadomość mediów, czynnikiem decydującym o patologii układu: komercyjny - niezależny jest ignorancki stosunek mediów do fanów muzyki w ogóle. Ta niewidzialna ręka rynku muzycznego (przecież każdorazowe próby zdemaskowania "wielkiego majorsa", czy w potencjalnej stacji radiowej, czy telewizyjnej stają się niewykonalne - w efekcie okazuje się, że rynek "wspierają" sami melomani) kreuje czarno-białą politykę marketingową w muzyce.W rezultacie, w świadomości potencjalnego słuchacza radia oraz oglądacza TV funkcjonuje muzyka komercyjnego monopolisty, jako muzyka numer 1, obok której plączą się jakieś "niezależne śmieci".
Nomen omen, "underground" jest najbardziej chorym określeniem w historii kultury popularnej, jako nośnik niegdysiejszej dumy (okresu opozycji do systemu), zaś obecnie wzmocnionego kompleksu, który nie wiadomo z czego miałby wynikać. Z komercji, ani tym bardziej z niekomercji nie wynika żadna wartość estetyczna muzyki i sztuki, w obydwu wypadkach istnieją projekty ważne, jak i zupełnie żenujące. W czym więc tkwi problem? W segregacji, ćwiartowaniu muzycznego rynku ze względu na target i medialność. Jeśli niewidzialny majors zdoła pojąć ostatecznie w mig tę oto prawdę, że odbiorca muzyki to, jako konsument, bestia myśląca i inteligentna, wówczas może w końcu w jednym metaforycznym hipermarkecie umieści na półkach globalną skarbnicę krajowej muzyki - tej z nurtu independent i tej z nurtu dependent. Tylko, czy niewidzialny majors może być aż tak inteligentny? Z drugiej strony, znaczący udział we wspomnianej partyzantce showbusinessowej przypada w szczególności muzycznym krytykom, jeśli mają być w tej grze równie silni, to dlaczego nie jako majorsi z misją? A znaczy to wówczas jedynie tyle, że czas podkasać rękawy i wziąć na siebie korepetycje w zakresie promocji promowania równego rawa do konkurencji w muzycznym showbusinessie. Kto miałby korzystać z tych lekcji? Niedouczeni business majorsi! Scena, umownie zwana "niezależną" posiada walor, jakiego brak innym niszom tego rynku - kamuflarz, który sprawia, że jest to obszar prawdziwie zamaskowanych perełek wydawniczych i trzeba ich szukać. Jakby nie było, skuteczne poszukiwanie i promowanie jest domeną menadżerską, dlatego każdy kto decyduje się na wspieranie kultury niezależnej musi mieć świadomość, że ostatecznie wybiera piekielnie niełatwą rolę promotora. Dotyczy to dziennikarzy muzycznych, ale i w nie mniejszym stopniu fanów tej muzyki. Wszystko, co zostało tu powiedziane nie zaskakuje niczym nowym, brzmi naiwnie jak maniefest lipcowy, i właśnie dlatego przeciera szlaki szarych komórek i użyźnia ten prosty i realny sposób myślenia o muzyce, by była muzyką bez spychania jej do undergroundów i na marginesy kultury. Czas na promocję muzyki jako jednej i różnorodnej kultury nisz, na uczciwych zasadach gry w myśl hasła: "jedna muzyka, ludzka muzyka", po to by artysta niezależny przestał być postrzegany jak oszołom. Tego zaś nikt przecież z palca nie wyssał...
Analogicznie do paradoksalnej sytuacji, jaka trawi polski rynek muzyczny przedstawiają się losy poznańskiej formacji Reportaż idące w parze z jej niezwykłym artyzmem. Z wydawnictwami zespołu w formie dwóch albumów (b> Gulasz z serc i Muzyka do tańca fani rockowej awangardy mogą się zaznajomić dzięki recenzjom zamieszczonym w serwisie. Ten kto zetknął się z dyskografią Reportażu w postaci wspomnianych albumów uzna zespół za debiutanta, tymczasem grupa działa na scenie muzycznej od 22 lat! Jeśli jednak ktoś skłoni się ku tej muzyce bezbłędnie pojmie tajemnicę nieobecności Reportażu na polskim rynku, a zwłaszcza w świadomości fanów szeroko rozumianej muzyki rockowej.
Losy poznańskiego zespołu są wiarygodnym potwierdzeniem tezy o tym, że to co cudze jest dla nas złotem, a to co rodzime błotem. Andrzej Karpiński - duchowy ojciec całego przedsięwzięcia założył Reportaż w 1982 roku w stolicy Wielkopolski wraz z Piotrem Łakomym. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, każdy zespół ma jakiś początek i swoją historię, gdyby nie aktywność okołomuzyczna Reportażu, stanowiąca o jego wartości artystycznej. Ponieważ zespół jest silnie związany ze sceną plastyczną (warto zwrócić uwagę na przepięknie zilustrowane i zaprojektowane wyżej wymienione płyty Reportażu. To prawdziwe dzieła sztuki, które tylko potwierdzają sakralny stosunek lidera grupy do sztuki) konotacje tego faktu objawiają się w charakterze muzyki, jaką zespół uprawia. Sprawiają, że każdorazowy kontakt z nią przeradza się w doświadczenie audio - wizualne, choć tę muzykę tylko słychać staje się również widoczna, oddziaływując silnie na wyobraźnię. Toteż Reportaż jest osobliwym i jedynym bodaj, jako ewenement w skali światowej plastycznym teatrem dźwięku o punkowych korzeniach konstelacji lat 80-tych. Dlatego też, tej poznańskiej grupie przyświeca idea jakiejś plastycznej komuny, kulturalnej cyganerii. Wystarczy spojrzeć na działalność koncertową zespołu, przebogatą w latach 80-tych i każdorazowo rejestrowaną na kasetach, co tylko potwierdza charakter muzyki Reportażu, która jest żywa. A były to między innymi: udział w koncercie w ramach Pierwszego Festiwalu Muzyki Nowofalowej w Toruniu' 83, rok później udział w edycji festiwalu Rock Front 1 w Warszawie, czy w '87 roku udział w warszawskim Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Awangardowej Marchewka. Jednak tym, co wyznacza wartość muzyczną tego zespołu na arenie międzynarodowej jest obecność muzyczna Reportażu w Anglii, USA, czy w Belgii dostępna na płytach i kasetach ważnych wytwórni niezależnych. Fakt ten nie zamyka aktywnej obecności grupy w Europie Zach., bowiem zespół ma swego zagorzałego promotora, którym jest Chris Cutler działający w londyńskim wydawnictwie Recommended Records. W 2000 roku Reportaż nieudolnie reaktywował się, po tym jak zawiesił swą działalność na początku lat 90-tych, co w ostateczności zaowocowało eksperymentalną działalnością grupy Reportaż w jednoosobowym składzie, w roku 2002. Nietrudno odgadnąć, iż za tym wielce oryginalnym projektem kryje się postać wspomnianego Andrzeja Karpińskiego - spiritus movens Reportażu, który przeszedł w kolejny, bodaj najdoskonalszy wymiar artystyczny i tworząc elitę polskiej awangardy rockwej. Tak jak przed laty, Reportaż buduje swą tożsamość muzyczną w oparciu o koncerty, gdzie każdy jeden jest zarazem eksperymentalnym przestawieniem teatralnym, zresztą w 2002 roku powstała muzyka do przedstawienia Iwony Pasińskiej Gra I. Czas wystawionego w Polskim Teatrze Tańca w Poznaniu, i z obszernym zapisem tej muzyki na płycie Muzyka do tańca. Kolejnym wydarzeniem jest album Reportażu Gulasz z serc, jak łatwo spostrzec każdej nowej płycie Andrzeja Karpińskiego towarzyszy aura artystycznego wydarzenia o charakterze teatralno - muzycznym. Tak jest i w tym przypadku, przedpremierowy koncert - spektakl tego albumu odbył się w poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych, w pracowni Leszka Knaflewskiego "Audiosfery". Gulasz... zagościł także na koncertach w poznańskim klubie Piwnica21 oraz między innymi w stołecznym Centrum Sztuki Współczesnej, czy w ramach Międzynarodowego Festiwalu Malta 2003 w Poznaniu. Wszystko to potwierdza jedynie audiowizualny wymiar muzyki uprawianej przez jednoosobowy Reportaż, w którym miejsca koncertowania tego zespołu nie są wynikiem przypadku.
To nie jest muzyka łatwa i nie jest to muzyka - breloczek, który ma zabawiać ucho podczas zmywania naczyń, czy zmiany koła w samochodzie. Andrzejowi Karpińskiemu udaje się coś, o czym jako o integralnej części muzyki chyba zapomniano, tym czymś jest fakt słuchania muzyki, a nie odsłuchiwania, szczególnie gdy dotyczy to muzyki rockowej. Na czym więc polegać by miała zjawiskowość Reportażu? Zespół od 1982 roku aktywnie propaguje niepopularną raczej w kraju awangardę rockową z dużym sukcesem w świecie, w Polsce zajmując najradykalniejszą z możliwie radykalnych nisz rynkowych. O muzyce Reportażu nie sposób mówić, na nic się zdadzą najszczersze chęci. Tę antykoniukturalną i antymarketingową muzykę trzeba odkryć, a to znaczy, że trzeba jej posłuchać. Kiedy się już to zrobi, nie sposób od niej odejść obojętnym, człowiek czuje się jak złapany na haczyk - Reportaż jest takim haczykiem niewątpliwie, niepróżnując przy tym. Kolejny projekt pod szyldem grupy zapowiada sią materiałem Cuda i dziwy.
Warto szukać na scenie niezależnej muzycznych perełek, zysk jest podwójny: satysfakcja z odkrycia, które się promuje i niezłe korepetycje dla bossów - majorsów. Tylko czy oni sobie coś z tego robią...
Izabela "Iza( )el" Larisz

 

 

 

 

 

 

 

 

20 lipca 2004r.

Puls Biznesu - Warszawa

Ryszard Gromadzki

11 lipca 2004r.

portal Serpent - Lublin

Krzysztof Piekarczyk



 

01.07.04 reklama festiwalu Malta 2004

w tym również koncertu Reportażu

TVP 3 Poznań "Teleskop",
autor - D.Demianowska / A. Swarowska

materiał video (1129KB)

kliknij FILM:

 

 

 

01.07.04 godz.18.00 reklama koncertu Reportażu

na Malcie, Radio BIS, autor - ?

 

 

01.04.04 zapowiedź koncertu "Pogady"

w klubie Kisielice i Piwnica21 w Poznaniu

TVP 3 Poznań "Teleskop",
autor - Przemysław Cięgotura

materiał video (994 KB)

kliknij FILM:

 

 

 

02.04.04 zapowiedź koncertu "Pogady"

w klubie klubie Piwnica21 w Poznaniu

Radio Merkury Poznań,
autor - Wanda Wasilewska

całość materiału audio (2220 KB)

 

kwiecień 2004r.

Recommended Records - Londyn

Chris Cutler



 

REPORTAZ: Goulash of Hearts
Code: ReportazGoulash

Price: £12.50 

A new recording (2003) by Andrzej Karpinski, one of the founders of experimental Polish group Reportaz, active in the '80's (their LP 'Up the River' was the 5th release on our 'Points East' label). Percussionist Karpinski wrote the music and texts and designed, he says, a special set of instruments in order to play drums and the rest simultaneously - so that this is effectively a performance piece. The rest has to include recorded instruments or samples (many keyboards, electronics, bassoon) because this sounds very much like a band recording and is full of sound, depth and detail. Slowish tempi, long developments, moody, powerful, dark, highly structured and with many open, atmospheric stretches. A bit synthesised in places and with a lot of real time processing, this represents a great deal of thought and problem solving. Some interesting drum sounds too. A careful piece of work, impressively realised. Comes in a very sturdy 3 fold packaging, all in Polish but with a booklet containing all the texts in English. And row of corporate logos. A story there. Limited, numbered edition of 500.

 

5 stycznia 2004r.

Poznań

Tomasz Janas

Dwie nowe płyty zespołu Reportaż
Tomasz Janas
Reportaż "Muzyka do tańca" i "Gulasz z serc". Wyd. Reportaż, 2003

Pisałem w ubiegłym roku z wielką radością o tym, że powrócił do życia koncertowego zespół Reportaż. Ta formacja, o której bez wątpliwości można mówić jako o jednej z legend polskiej awangardy i undergroundu, to dziś jednoosobowy zespół Andrzeja Karpińskiego. Dla sympatyków tego artysty i jego grupy, a także dla wielbicieli mądrych i ważnych muzycznych eksperymentów mamy kolejne dobre wiadomości. Reportaż nie tylko koncertuje, ale również nagrywa. Przed kilkoma tygodniami ukazały się bodaj równocześnie dwie nowe płyty tej formacji: "Muzyka do tańca" oraz "Gulasz z serc".
Karpiński już przed laty wysoko postawił poprzeczkę. Reportaż był zawsze symbolem nie tylko muzyki "innej", odwołującej się do dziedzictwa awangardy. Oznaczał również twórczość na najwyższym poziomie - w sensie koncepcyjnym, muzycznym, wykonawczym, intelektualnym. Z radością stwierdzam, że dzisiejsza samotna twórczość lidera znakomicie wpisuje się we wcześniejsze dokonania jego i jego kolegów z grupy. Reportaż nadal mówi ważnym głosem - zarówno w sensie estetycznym, jak i artystycznym. Że nie jest to głos powszechnie słyszany? Może to lepiej, jeśli zważyć na to, czego słucha się dziś powszechnie... Zresztą o ile wiem, również sam Karpiński woli trafiać ze swymi dokonaniami do (choćby nielicznych) ludzi, dla których będą one ważne, niż odnosić tak zwane sceniczne sukcesy.
Dwie płyty, o których tu mowa, nieco różnią się od siebie. Ma to związek m.in. z przeznaczeniem konkretnych utworów. Płytę "Muzyka do tańca" wypełniają kompozycje, które powstały m.in. z myślą o spektaklu Polskiego Teatru Tańca "Gra I. Czas". Tytuł płyty jednak nie do końca współgra z zawartością. Nie mamy tu bowiem skocznych, tanecznych melodii "dla każdego" - raczej dość introwertyczną muzykę z pogranicza eksperymentu, napisaną na preparowaną perkusję i głos. Rytmicznym i elektronicznym peregrynacjom towarzyszą w pięciu utworach napisane przez Karpińskiego teksty. Niezależnie od wcześniejszego przeznaczenia, muzyka zawarta na tej płycie tworzy zamkniętą, autonomiczną całość. Karpiński inspiruje się dokonaniami m.in. Chrisa Cutlera, jednak w każdym momencie pozostaje wiarygodny. Mówi przy tym językiem trudnym, ale jakże fascynującym.
Druga płyta to "Gulasz z serc", a więc studyjna wersja programu prezentowanego już przez Reportaż podczas koncertów. Celowo pada tu słowo program, gdyż "Gulasz z serc" to nie przypadkowy zbiór utworów, ale przemyślana, logicznie skonstruowana całość. To pozbawiona ozdobników opowieść o naszej współczesności, o powszechnej homogenizacji, o kiepskiej kondycji zbiorowości ludzkiej, która skutecznie osacza wrażliwe jednostki, o dzisiejszym ubóstwie duchowym i kulturalnym. Przyczyniają się do niego i rządzący, i media, i "zwyczajni" ludzie bawiący na plaży. Ta ważna narracyjna opowieść wprowadzona zostaje znów w dźwiękowy świat preparowanej perkusji i elektroniki.
Wspomnieć trzeba także o przepięknej edycji obu płyt. Wydane zostały w pieczołowicie przygotowanych rozkładanych kartonikach, bez użycia plastiku, ze specjalną kieszonką na krążek. Obie ukazały się w nakładzie 500 ręcznie numerowanych egzemplarzy. Trudno będzie kupić je w sklepie, najprędzej można znaleźć obie na internetowej stronie www.terra.pl  Warto!

 

 www.ars2.pl

UZUPEŁNIENIE

KATALOGU 2003

Numer 15 – 03

REPORTAŻ

  465. "Muzyka Do Tańca" CD cena: 40,00zl

Muzyka do spektaklu I.PASIŃSKIEJ – "Gra I .Czas" w wykonaniu Polskiego Teatru Tańca z Poznania. Nowa elektryczna muzyka kameralna oparta o rytm , hipnotyczny, mistyczny, regularny, nieregularny..... . Przestrzenie, zaduma, tajemnicze historie, wiele namiętności, melancholijne zagadkowe wędrówki............ Perkusja, prepar, elektronika.

 

styczeń 2004r.

wydawnictwo ARS2 - Piła, katalog płyt

autor - Henryk Palczewski

 

 

 

 

UZUPEŁNIENIE

KATALOGU 2003

Numer 12 – 03

REPORTAŻ

 

  458. "Gulasz Z Serc" CD cena: 40,00 zl

 

Powrót legendarnej formacji awangardy rockowej lat 80-tych. Tym razem jako jednoosobowy zespół w osobie Andrzeja KARPIŃSKIEGO. Nowa elektryczna muzyka kameralna ocierająca się o teatr muzyczny, barwne opowiadanie, namiętności, koronki, napięcia....


To jest oficjalna strona Andrzeja Karpińskiego działającego pod nazwą Reportaż. Wykorzystywanie, bez zgody autora, zamieszczonych tutaj, chronionych prawnie tekstów, ilustracji, zdjęć i dźwięków będzie przestępstwem! All rights reserved. No part of this publication may be reproduced, stored in a terieval system or transmitted in any form, or by any means, electronic, photocopying or otherwise, without the prior written permission of the Publishers; Karpiński - Reportaz. C`est un site officiel d`André Karpiński existant sous le nom du Reportaż.Ulilisation,sans autorisation de l`auteur,des textes,illustrations,photos,sons,est illégale. Das ist die offizielle Internetseite von Andrzej Karpiński und Reportaż – Gruppe. Die Verbreitung von den hier veröffentlichten rechtlich geschützten Bildern, Graphiken, Illustrationen, Photos, Texten oder Klängen ohne Genehmigung des Autors ist untersagt. karpina@reportaz.com

 

 

 

 

 

CURRENT EVENTS:

 

 

 

 

 

 DISTRIBUTIONS

AND LABELS:

 

 

BEZSENSORY CD
2006
Karpiński / Oleszak
Cuneiform Records Recommended Records ARS2
Serpent


 MUZYKA DO TAŃCA CD
2003
Karpiński
 
Cuneiform Records Serpent

Multikulti
Recommended Records
 
ARS2 


  

GULASZ Z SERC CD
2003
Karpiński
  

 Cuneiform Records Recommended Records ARS2
 
Serpent
  Multikulti

  

UP THE RIVER vinyl LP
1989
Dąbrowski / Karpiński / Paluch

 Recommended Records

  

WYBÓR vinyl LP
1987
Dąbrowski / Karpiński /
Łakomy / Paluch
Tonpress 
ARS2

 

  

RE RECORDS QUARTERLY
Vol.1 No.2  vinyl LP
1988
 Hałas / Karpiński / Łakomy

Recommended Records

 

 

 

 

 

 

 DISTRIBUTIONS

AND LABELS:

 

 

BEZSENSORY CD
2006
Karpiński / Oleszak
Cuneiform Records Recommended Records ARS2
Serpent


 MUZYKA DO TAŃCA CD
2003
Karpiński
 
Cuneiform Records Serpent

Multikulti
Recommended Records
 
ARS2 


  

GULASZ Z SERC CD
2003
Karpiński
  

 Cuneiform Records Recommended Records ARS2
 
Serpent
  Multikulti

  

UP THE RIVER vinyl LP
1989
Dąbrowski / Karpiński / Paluch

 Recommended Records

  

WYBÓR vinyl LP
1987
Dąbrowski / Karpiński /
Łakomy / Paluch
Tonpress 
ARS2

 

  

RE RECORDS QUARTERLY
Vol.1 No.2  vinyl LP
1988
 Hałas / Karpiński / Łakomy

Recommended Records

 

 

 

 

 

 

 DISTRIBUTIONS

AND LABELS:

 

 

BEZSENSORY CD
2006
Karpiński / Oleszak
Cuneiform Records Recommended Records ARS2
Serpent


 MUZYKA DO TAŃCA CD
2003
Karpiński
 
Cuneiform Records Serpent

Multikulti
Recommended Records
 
ARS2 


  

GULASZ Z SERC CD
2003
Karpiński
  

 Cuneiform Records Recommended Records ARS2
 
Serpent
  Multikulti

  

UP THE RIVER vinyl LP
1989
Dąbrowski / Karpiński / Paluch

 Recommended Records

  

WYBÓR vinyl LP
1987
Dąbrowski / Karpiński /
Łakomy / Paluch
Tonpress 
ARS2

 

  

RE RECORDS QUARTERLY
Vol.1 No.2  vinyl LP
1988
 Hałas / Karpiński / Łakomy

Recommended Records

 

 

 

 

 

 

 DISTRIBUTIONS

AND LABELS:

 

 

BEZSENSORY CD
2006
Karpiński / Oleszak
Cuneiform Records Recommended Records ARS2
Serpent


 MUZYKA DO TAŃCA CD
2003
Karpiński
 
Cuneiform Records Serpent

Multikulti
Recommended Records
 
ARS2 


  

GULASZ Z SERC CD
2003
Karpiński
  

 Cuneiform Records Recommended Records ARS2
 
Serpent
  Multikulti

  

UP THE RIVER vinyl LP
1989
Dąbrowski / Karpiński / Paluch

 Recommended Records

  

WYBÓR vinyl LP
1987
Dąbrowski / Karpiński /
Łakomy / Paluch
Tonpress 
ARS2

 

  

RE RECORDS QUARTERLY
Vol.1 No.2  vinyl LP
1988
 Hałas / Karpiński / Łakomy

Recommended Records

 

 

 

 

 

 

 DISTRIBUTIONS

AND LABELS:

 

 

BEZSENSORY CD
2006
Karpiński / Oleszak
Cuneiform Records Recommended Records ARS2
Serpent


 MUZYKA DO TAŃCA CD
2003
Karpiński
 
Cuneiform Records Serpent

Multikulti
Recommended Records
 
ARS2 


  

GULASZ Z SERC CD
2003
Karpiński
  

 Cuneiform Records Recommended Records ARS2
 
Serpent
  Multikulti

  

UP THE RIVER vinyl LP
1989
Dąbrowski / Karpiński / Paluch

 Recommended Records

  

WYBÓR vinyl LP
1987
Dąbrowski / Karpiński /
Łakomy / Paluch
Tonpress 
ARS2

 

  

RE RECORDS QUARTERLY
Vol.1 No.2  vinyl LP
1988
 Hałas / Karpiński / Łakomy

Recommended Records

 

 

 

 

 

 

 DISTRIBUTIONS

AND LABELS:

 

 

BEZSENSORY CD
2006
Karpiński / Oleszak
Cuneiform Records Recommended Records ARS2
Serpent


 MUZYKA DO TAŃCA CD
2003
Karpiński
 
Cuneiform Records Serpent

Multikulti
Recommended Records
 
ARS2 


  

GULASZ Z SERC CD
2003
Karpiński
  

 Cuneiform Records Recommended Records ARS2
 
Serpent
  Multikulti

  

UP THE RIVER vinyl LP
1989
Dąbrowski / Karpiński / Paluch

 Recommended Records

  

WYBÓR vinyl LP
1987
Dąbrowski / Karpiński /
Łakomy / Paluch
Tonpress 
ARS2

 

  

RE RECORDS QUARTERLY
Vol.1 No.2  vinyl LP
1988
 Hałas / Karpiński / Łakomy

Recommended Records

 

 

 

 

 

 

 DISTRIBUTIONS

AND LABELS:

 

 

BEZSENSORY CD
2006
Karpiński / Oleszak
Cuneiform Records Recommended Records ARS2
Serpent


 MUZYKA DO TAŃCA CD
2003
Karpiński
 
Cuneiform Records Serpent

Multikulti
Recommended Records
 
ARS2 


  

GULASZ Z SERC CD
2003
Karpiński
  

 Cuneiform Records Recommended Records ARS2
 
Serpent
  Multikulti

  

UP THE RIVER vinyl LP
1989
Dąbrowski / Karpiński / Paluch

 Recommended Records

  

WYBÓR vinyl LP
1987
Dąbrowski / Karpiński /
Łakomy / Paluch
Tonpress 
ARS2

 

  

RE RECORDS QUARTERLY
Vol.1 No.2  vinyl LP
1988
 Hałas / Karpiński / Łakomy

Recommended Records

 

 

 

 

 

 

 DISTRIBUTIONS

AND LABELS:

 

 

BEZSENSORY CD
2006
Karpiński / Oleszak
Cuneiform Records Recommended Records ARS2
Serpent


 MUZYKA DO TAŃCA CD
2003
Karpiński
 
Cuneiform Records Serpent

Multikulti
Recommended Records
 
ARS2 


  

GULASZ Z SERC CD
2003
Karpiński
  

 Cuneiform Records Recommended Records ARS2
 
Serpent
  Multikulti

  

UP THE RIVER vinyl LP
1989
Dąbrowski / Karpiński / Paluch

 Recommended Records

  

WYBÓR vinyl LP
1987
Dąbrowski / Karpiński /
Łakomy / Paluch
Tonpress 
ARS2

 

  

RE RECORDS QUARTERLY
Vol.1 No.2  vinyl LP
1988
 Hałas / Karpiński / Łakomy

Recommended Records