vinyls, CD`s 2003r.:

 

listopad 2003r.

Poznań Gulasz z Serc /Goulash of Hearts/

REPORTAŻ - Andrzej Karpiński
(muzyka, teksty, perkusja i urządzenia na prąd)

/ lyrics, percussion, voice, and electrical devices /

 

fragntent koncertu audio (4256KB)

 

Materiał powstał w listopadzie 2002r. z myślą o koncertach. Do tego celu został zbudowany specjalny
zestaw instrumentów, umożliwiający jednoczesne wydobywanie brzmień z perkusji i urządzeń elektronicznych.
Niniejsza płyta została nagrana niemal “na żywo”, osiągając brzmienie maksymalnie zbliżone do wersji koncertowej.
realizacja dźwięku oraz nagrania - Przemysław Ślużyński - MM Studio, Poznań sierpień 2003r.
projekt okładki - Andrzej Karpiński - sierpień 2003r.
wersja angielska - Cezary Ostrowski - My House, Poznań sierpień 2003r.

 

 

 

 

The musical content of this record was created in November 2002, to be performed live.
A special set of instruments was built, allowing simultaneous use of percussion and electronic devices.
As a result - this is almost a live recording, with the sound as close to concert sound as possible.
Sound and recording engineer - Przemysław Ślużyński - MM Studio Poznań, August 2003.
Cover design and layout - Andrzej Karpiński, August 2003.
English version - Cezary Ostrowski - MyHouse, Poznań 2003.

 

Gulasz z Serc (Goulash of Hearts) -------------------------------------- 62:36 (total time)

 

  1. Refleksja Pierwsza (Conclusion One) ----------------------------   9:38
  2. Nie u Nas (Not Here) --------------------------------------------  4:37
  3. Kłopoty z Zerem (Troublesome Zero) ----------------------------  4:40
  4. Patologie (Pathologies) -------------------------------------------  5:43
  5. Ja Bi-smark (Me Bi-shop) ---------------------------------------- 7:45
  6. Żyła Złota (The Golden Vain) ------------------------------------  5:49
  7. Ustawa w Czterech Ustępach (Four Passages of the Law ------   6:51
  8. Plaża (The Beach) -----------------------------------------------  6:06
  9. Tu, kiedy jestem w Środku (Here, When I`m Inside) -------------  6:23
10. Refleksja Ostatnia (The Last Conclusion) -------------------------  4:41

 

 

wreszcie kolejna płyta Reportażu (pierwszy, po latach, krajowy krążek z nowościami Reportazu)...

 

Żyjemy w Świecie szybkich zmian.
Nasze reakcje często decydują
o powodzeniu w życiu. Nadmiar
informacji i możliwości, udręka
wolności, nie potrafimy dokonywać
wyboru. Niniejszy program jest
wołaniem wrażliwego człowieka
o umiar, proporcje i opamiętanie.
Jest to protest przeciwko materialnemu,
zdziczałemu rozwojowi za wszelką
cenę. Krzyki i jęki rozsądku. Zesta-
wienie tradycyjnego postrzegania
nauki, religii, miłości i sztuki z ich
deformacjami i patologiami. Autor
zadaje pytania; czy przyzwyczajenie
to już tradycja? lub czy grzeczność
to już kultura? Wędrując do wnętrza
siebie przez rozgłośnie radiowe
i ustawy rządowe dociera poprzez
toalety na plażę, gdzie zachwyca się
różnorodnością ludzi i otoczenia.
Pyta niepewnie o sens dążenia Świata
do jednolitości kultury, wiary, uczuć,
technologii, a nawet wyżywienia.
Z wyraźnie ironicznym “eR” autor
wyraża swój stosunek do wyższych
sfer. Natomiast w nizinach społecznych
znajduje wielki potencjał prawdy,
wartości etycznych i poświęcenia.
Szydzi z niebycia sobą, z kreowania
siebie jako kogoś innego, lepszego.

 

 

We live in the world of rapid changes.

Our reactions determine our fate.

Too much information, too many options

The curse of freedom makes it hard to

Make the right choice. This is a call

From a sensitive citizen. A call for

Restraint, proportion and reason

This is a protest against the material,

Wild evolution of humanity,

Whatever the price.

The screams and groans of reason.

This is a trial of confronting the traditional

Image of religion, science, love and art

With their deformed, pathological versions

The Author asks: Is habit a tradition?

Is politeness a culture?

Taking a trip inside himself

Through radio stations

And governmental laws

He reaches the beach

Through the toilettes

Where he admires

People and surroundings.

He questions the tendency of

Unification in: culture, beliefs, feelings,

Technology and even eating habits

(desperate fight for diversity)

With the ironical „R” he

Expresses his attitude towards aristocracy

And underlines the potential of truth and devotion lying

Amid the lower classes.

He hates when people create themselves,

try to be someone else, someone better...

 

 

 

Refleksja pierwsza!

Wlazł człowiek na scenę i mruga
ładna to będzie opowieść, nie długa
nie długa, nie krótka lecz w sam raz
nikt nie usłyszy jej jeszcze raz

Życie powinno mieć jakiś sens
obojętnie czy długie czy krótkie
nie muszę żyć wśród bogatych
chcę tylko, by moi goście byli ciekawi
mieli dobry gust
i gdy śpiewają nie fałszowali

A ja będę mówił
co mi ślina na język przyniesie
w obojętnym języku, w obojętnym szyku
byle nie przegrać za wcześnie
byle osiągnąć bogactwo
bo to przecież jest szczęście

Wlazł człowiek na scenę i mruga
ładna to była opowieść, nie długa
nie długa, nie krótka lecz w sam raz
nikt nie usłyszy jej jeszcze raz...

 

Nie u nas

Pięć żon to atrakcyjne
ale nie u nas
połknięcie żywej rybki to atrakcyjne
ale nie u nas
chodzenie nago jest atrakcyjne
ale nie u nas
nurkowanie po małże jest atrakcyjne
ale nie u nas
polski folklor nie jest więc atrakcyjny
u nas
wszystko jest atrakcyjne
co jest bardzo daleko
nie licze więc na Ciebie
kolego...

 

Kłopoty z zerem

jeśli człowiek według Ciebie
patrzący w gwiazdy na niebie
liczy trzy miliardy włosów
lub trzy miliony na ciele
i nie rozumiesz różnicy
to jesteś głupi
być głupim jest wygodnie
bo nie trzeba uważać
można głupoty o lądowaniu
na gwiazdach  powtarzać
i łamanie wzrokiem sztućców
głupcom pokazać
jeśli w naszej Galaktyce
jest dwieście milionów
lub dwieście miliardów gwiazd
i nie rozumiesz różnicy
to znów jesteś głupi
a do twych drzwi
często pukają wróżbici
być głupim jest łatwe
bo kto męczyłby się
żeby cokolwiek zrozumieć
wystarczy pismo przeczytać mówią
żeby wszystko umieć
po co zadawać pytania
i ciągle pytać o sens
po co czekać na mannę
i walczyć o każdy kęs...

 

 

Patologie

Witamy w sklonowanym kraju
eksperyment się udał
lecz wszystko jest dwa razy mniejsze
cichsze, płytsze i głupsze...
Jest armia samolocików i stateczków,
biznesików i snobeczków
zamiast ludzi są ludziki
papieroski i waciki
no a zamiast sztuki sztuczki
klimaciki dla maluczkich...

 

 

ja, bi-smark

byłem tam...
światło ukryte między cieniami
trucizna w słodyczy
a prawda między słowami
bez krzyku - z nadzieją
bez ojca - z idolem
bez rodziny - z obcymi
bez dyplomu - z honorem
bez fałszu i obłudy
z zemstą znosiłem
życia z chamstwem trudy
światło ukryte między cieniami
trucizna w słodyczy
a prawda między słowami
bez taktu - lecz jak idol
bez gitary z tremolo
wyśmiewany - i podziwiany
uniwersalny jak
bi-stro
konsekwentny jak
bi-metal
traktowany jak
bi-det
jak
bi-smark
byłem tam...

 

 

Żyła złota

Proszę Państwa... Super News
radio “Kariera i Synowie”
jako pierwsze podaje informację
że wczoraj w godzinach rannych
ranny został w Krakowie
nastolatek, któremu kolega wyrwał
za pomocą szczypiec cztery cale
długości czterdziestu centymetrów
żyły dwa fragmenty całe
żyłę można oglądać
codziennie w naszym radiu
od dziesiątej trzydzieści
aż do rozkładu
jednocześnie przeczymy
pogłoskom, że z naszego powodu
modne jest wyrywanie żył
bez żadnego powodu
w końcu społeczeństwo ma rozum
i powinno znać fakty
choćby za cenę ofiary
lub opłaconej masakry

 

 

Ustawa w czterech ustępach

odczytam Państwu ustawę
ustawę w czterech ustępach
jak można rządzić krajem
jeśli co drugi, to niedołęga
-w ustępie pierwszym jest napisane:
biedni i bez układów
nie będą brani pod uwagę
-w drugim ustępie, na samym wstępie
o prawdy trzymaniu za zębami
o władzy przywilejach,
z których niemoralne jest korzystanie
a głupotą nie skorzystanie
-ustęp trzeci... jest dla dzieci
-natomiast w ustępie czwartym
jest cały sens zawarty
do obrzydzenia cała rzeczy kupa
od lewej nudna
a od prawej głupia
ja tutaj Nitschego nie sugeruję
przeciwnie...
wciąż ustępuję, wciąż ustępuję

 

 

Plaża

obserwacja, dużo ciał, mało oczu
kapelusze, zawstydzenie
boso, szkło, szaszłyk
zapomnienie, jaskrawość
cień drzewa, przesuwanie
pod ręcznikiem przebieranie
zupełna nagość, nowoczesność
ktoś przyniósł wodę nad wodę
przeludnienie, otyłość
chrapanie, w brzuchu burczenie
na dziesięć sposobów
skryte przed posiłkiem modlenie
czy pomieści taras ten na raz
tyle ras na raz?
czy pomieści taras ten na raz
tyle ras na raz?
czy pomieści taras ten na raz
tyle ras na raz?
czy pomieści taras ten na raz
tyle ras na raz?
czy pomieści taras ten na raz
tyle ras na raz?
czy pomieści taras ten na raz
tyle ras na raz?

 

 

Tu, kiedy jestem w środku

tu, kiedy jestem w środku siebie
widzę jak obrzydliwie wygląda sumienie
bulgocze krwista tkanka
dudni tętnienie żył
(wie Pani; on będzie żył)
skurcze... a potem kurcze rozkurcze
teraz już wiem skąd się biorą wymioty
męczy się moja pompa
pompa  sssssąco - tłłłłocząca
i wszystko to tak ciężko na miłość pracuje
tłoczy na radość i ssie na złość
jest bardzo ciasno i bardzo śmierdzi
gorąco, żrąco i ssąco - tłocząco
...tak wyglądają wyrzuty sumienia
więc jak tu marzyć o pójściu do nieba

 

 

Refleksja ostatnia

mieszkam w kraju istot
zadowolonych z wszystkiego
właściwie to z wszystkiego
co bliskie jest ich “ego”,
z sukcesów własnych
i z postępów dzieci
nikt z nich nie wie co będzie jutro
nikt nie wie czy da się coś z tego sklecić
jednostki biorące władzę w swe ręce
prócz niezbędnej prywaty
i publicznej debaty
wymyślają sensu rzeźbę
wymyślają i ...
przemijają jak sezonowe kwiaty
jak przelatujące ptaki
jak sezonowe kwiaty
jak przelatujące ptaki
jak sezonowe kwiaty
jak przelatujące ptaki

 

 

 

 

grudzień 2003r.

Poznań Muzyka do tańca

/Dancing Music/

Andrzej Karpiński
(teksty, perkusja, głos i urządzenia na prąd)
/ lyrics, percussion, voice, and electrical devices /

fragment z próby02 (3419KB)

 

Materiał powstał w listopadzie 2002r. Zawiera utwory na preparowaną perkusję i tekst
oraz obszerne fragmenty muzyki do spektaklu I. Pasińskiej “Gra I. Czas”
Polski Teatr Tańca - Poznań.
/ The musical content of this record was created in October 2002. It is a set of pieces composed
for prepared percussion and voice together with large elements of musical score for I. Pasinska
performance “First Play. The Time” Polish Dance Theatre  Poznan. /


głos kobiety - Marzena Karpińska
/ Woman's voice  - Marzena Karpińska /
nagrania - Andrzej Karpiński, Skórzewo listopad 2002r.
/ Recorded by - Andrzej Karpiński, Skórzewo October 2002. /
montaż i mastering - Przemysław Ślużyński,MM Studio, Poznań sierpień 2003r.
/ Mastered by - Przemysław Ślużyński, MM Studio, Poznań August 2003. /
projekt okładki - Andrzej Karpiński, wrzesień 2003r.
/ Cover design - Andrzej Karpiński, September 2003. /
na okładce - obraz Izabelli Rybackiej “Druga nóżka”, olej 1991r.
/ Cover art - Izabella Rybacka “Second Leg”, oil on canvas 1991. /
wersja angielska - Cezary Ostrowski, MyHouse, Poznań wrzesień 2003r.
/ English version - Cezary Ostrowski, MyHouse, Poznań September 2003. /

 

Muzyka do Tańca (Dancing Music) ------------------------- 53:32 (total time)

 

  1. Gra I.Czas, część 1 (First Play. The Time, part 1) --------  7:29
  2. Szycha (Big Guy) ----------------------------------------  2:53
  3. Gra I.Czas, część 2 (First Play. The Time, part 2) --------  2:53
  4. Reportaż (Report) ---------------------------------------   2:45
  5. Muzyka improwizowana  (Improvised music) -------------  6:23
  6. Gra I.Czas, część 3 (First Play. The Time, part 3) --------  4:02
  7. Muzyka improwizowana (Improvised music) -------------  2:44
  8. Refleksja druga (The Second Conclusion) ----------------  1:51
  9. Muzyka do Tańca (Dancing Music) ----------------------  8:28
10. Człowiek z nikąd (Nowhere Man) -----------------------  2:46
11. Muzyka improwizowana  (Improvised music) ------------  6:27
12. Żeby żyć i śnić (To Live and Dream)---------------------  4:25

 

Szycha

Roztańczyłeś się mój kochany
nauczyłeś się życia z błędem
coś, gdzieś zgubiłeś po drodze
za często żywiłeś się mięsem.
Ty już nie kochasz zwierząt
i jądra masz syntetyczne
choć szychą Cię nazywają
to jesteś tworzywo sztuczne.
Nawet już nie masz siły
z honorem stanąć na nogach
ty ślepy, stalowy kurczaku
w złotych ostrogach na...
a zresztą co tam.

                                                            (kwiecień 1987r.)

 

Big Guy

Too much dancing, my dear

Your life is a shit

You lost somthing behind

You ate too much meat

You don`t like animals

You have synthetic balls

People call you big guy

But they know you are false

You don`t even have power

To stand straight on your legs

You are blind, you are stiff

With some gold plated pegs...

Anyway...

                                                  (April 1987)

 

Reportaż

Słyszycie te świerszcze?
Cykają
jak gdyby nic się nie stało
obojętne im jest skąd jestem
a jednak pytają o pochodzenie
czasem powiem coś do widzenia
a czasem coś do nich...

                                                             (październik 1985r.)

 

Report

You hear the crickets?
They chirp
As if nothing had happened
They don't care  who I am
But they ask me: Where from?
Sometimes I talk to them
Sometimes I talk alone...

                                                     (October 1985)

 

PŁYTY POWSTAŁY PRZY DUŻYM WSPARCIU NASTĘPUJĄCYCH FIRM:

 

 

 

 


To jest oficjalna strona Andrzeja Karpińskiego działającego pod nazwą Reportaż. Wykorzystywanie, bez zgody autora, zamieszczonych tutaj, chronionych prawnie tekstów, ilustracji, zdjęć i dźwięków będzie przestępstwem! All rights reserved. No part of this publication may be reproduced, stored in a terieval system or transmitted in any form, or by any means, electronic, photocopying or otherwise, without the prior written permission of the Publishers; Karpiński - Reportaz. C`est un site officiel d`André Karpiński existant sous le nom du Reportaż.Ulilisation,sans autorisation de l`auteur,des textes,illustrations,photos,sons,est illégale. Das ist die offizielle Internetseite von Andrzej Karpiński und Reportaż – Gruppe. Die Verbreitung von den hier veröffentlichten rechtlich geschützten Bildern, Graphiken, Illustrationen, Photos, Texten oder Klängen ohne Genehmigung des Autors ist untersagt. karpina@reportaz.com

 

 

 

 

 

CURRENT EVENTS:

 

 

 

 

 

 DISTRIBUTIONS

AND LABELS:

 

 

BEZSENSORY CD
2006
Karpiński / Oleszak
Cuneiform Records Recommended Records ARS2
Serpent


 MUZYKA DO TAŃCA CD
2003
Karpiński
 
Cuneiform Records Serpent

Multikulti
Recommended Records
 
ARS2 


  

GULASZ Z SERC CD
2003
Karpiński
  

 Cuneiform Records Recommended Records ARS2
 
Serpent
  Multikulti

  

UP THE RIVER vinyl LP
1989
Dąbrowski / Karpiński / Paluch

 Recommended Records

  

WYBÓR vinyl LP
1987
Dąbrowski / Karpiński /
Łakomy / Paluch
Tonpress 
ARS2

 

  

RE RECORDS QUARTERLY
Vol.1 No.2  vinyl LP
1988
 Hałas / Karpiński / Łakomy

Recommended Records

 

 

 

 

 

 

 DISTRIBUTIONS

AND LABELS:

 

 

BEZSENSORY CD
2006
Karpiński / Oleszak
Cuneiform Records Recommended Records ARS2
Serpent


 MUZYKA DO TAŃCA CD
2003
Karpiński
 
Cuneiform Records Serpent

Multikulti
Recommended Records
 
ARS2 


  

GULASZ Z SERC CD
2003
Karpiński
  

 Cuneiform Records Recommended Records ARS2
 
Serpent
  Multikulti

  

UP THE RIVER vinyl LP
1989
Dąbrowski / Karpiński / Paluch

 Recommended Records

  

WYBÓR vinyl LP
1987
Dąbrowski / Karpiński /
Łakomy / Paluch
Tonpress 
ARS2

 

  

RE RECORDS QUARTERLY
Vol.1 No.2  vinyl LP
1988
 Hałas / Karpiński / Łakomy

Recommended Records

 

 

 

 

 

 

 DISTRIBUTIONS

AND LABELS:

 

 

BEZSENSORY CD
2006
Karpiński / Oleszak
Cuneiform Records Recommended Records ARS2
Serpent


 MUZYKA DO TAŃCA CD
2003
Karpiński
 
Cuneiform Records Serpent

Multikulti
Recommended Records
 
ARS2 


  

GULASZ Z SERC CD
2003
Karpiński
  

 Cuneiform Records Recommended Records ARS2
 
Serpent
  Multikulti

  

UP THE RIVER vinyl LP
1989
Dąbrowski / Karpiński / Paluch

 Recommended Records

  

WYBÓR vinyl LP
1987
Dąbrowski / Karpiński /
Łakomy / Paluch
Tonpress 
ARS2

 

  

RE RECORDS QUARTERLY
Vol.1 No.2  vinyl LP
1988
 Hałas / Karpiński / Łakomy

Recommended Records

 

 

 

 

 

 

 DISTRIBUTIONS

AND LABELS:

 

 

BEZSENSORY CD
2006
Karpiński / Oleszak
Cuneiform Records Recommended Records ARS2
Serpent


 MUZYKA DO TAŃCA CD
2003
Karpiński
 
Cuneiform Records Serpent

Multikulti
Recommended Records
 
ARS2 


  

GULASZ Z SERC CD
2003
Karpiński
  

 Cuneiform Records Recommended Records ARS2
 
Serpent
  Multikulti

  

UP THE RIVER vinyl LP
1989
Dąbrowski / Karpiński / Paluch

 Recommended Records

  

WYBÓR vinyl LP
1987
Dąbrowski / Karpiński /
Łakomy / Paluch
Tonpress 
ARS2

 

  

RE RECORDS QUARTERLY
Vol.1 No.2  vinyl LP
1988
 Hałas / Karpiński / Łakomy

Recommended Records

 

 

 

 

 

 

 DISTRIBUTIONS

AND LABELS:

 

 

BEZSENSORY CD
2006
Karpiński / Oleszak
Cuneiform Records Recommended Records ARS2
Serpent


 MUZYKA DO TAŃCA CD
2003
Karpiński
 
Cuneiform Records Serpent

Multikulti
Recommended Records
 
ARS2 


  

GULASZ Z SERC CD
2003
Karpiński
  

 Cuneiform Records Recommended Records ARS2
 
Serpent
  Multikulti

  

UP THE RIVER vinyl LP
1989
Dąbrowski / Karpiński / Paluch

 Recommended Records

  

WYBÓR vinyl LP
1987
Dąbrowski / Karpiński /
Łakomy / Paluch
Tonpress 
ARS2

 

  

RE RECORDS QUARTERLY
Vol.1 No.2  vinyl LP
1988
 Hałas / Karpiński / Łakomy

Recommended Records

 

 

 

 

 

 

 DISTRIBUTIONS

AND LABELS:

 

 

BEZSENSORY CD
2006
Karpiński / Oleszak
Cuneiform Records Recommended Records ARS2
Serpent


 MUZYKA DO TAŃCA CD
2003
Karpiński
 
Cuneiform Records Serpent

Multikulti
Recommended Records
 
ARS2 


  

GULASZ Z SERC CD
2003
Karpiński
  

 Cuneiform Records Recommended Records ARS2
 
Serpent
  Multikulti

  

UP THE RIVER vinyl LP
1989
Dąbrowski / Karpiński / Paluch

 Recommended Records

  

WYBÓR vinyl LP
1987
Dąbrowski / Karpiński /
Łakomy / Paluch
Tonpress 
ARS2

 

  

RE RECORDS QUARTERLY
Vol.1 No.2  vinyl LP
1988
 Hałas / Karpiński / Łakomy

Recommended Records